CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Selasa, 6 Januari 2009

Berhenti seketika.. Mungkinkah??


Tabir 2009 telah pun menjelma.. Tahun berganti tahun.. Bila difikir2kan kembali.. tahun 2008 ialah tahun yang paling Iz sia-siakan. 2009, tidak lagi harap2nya.. Tanggungjawab semakin bertambah+Jadual pun makin 'packed'. 'Exam' tahun ni jauh lebih penting.. Rasanya cukuplah Iz bersengkang mata depan laptop~ N Iz sendiri amik keputusan utk hadkan blogging dan berforum, maafah sekiranya Iz takkan update blog ni or ziarah blog kawan2 untuk jangkamasa yang lama.. n maybe xkan join forum2 lagi =)


~Dengan lafaz Bismillah~

=Iz=

Sabtu, 3 Januari 2009

2009

Tahun baru? Hm..dah melangkah ke tahun 2009 rupanya.. Maknanya..

Maknanya apa? Usia kita semakin lanjut + Semakin hampir kita dengan kematian..

Iz tertarik dengan sebuah thread ni iluvislam.com : Jika Hari  Ini Hari Terakhir Anda : Apakah Yang Anda Akan Lakukan? 

Mustahil ada manusia yang inginkan kebinasaan di alam SANA.. Saat itu.. tak siapa dapat

 menolong.. walaupun kekasih hati yang mengaku sehidup semati… walaupun sahabat yang paling akrab.. walaupun orang yang paling kita sayang… Yang akan dinilai hanyalah amalan

(agak2 dah cukup ke kita buat baik?)

Tahun baru ni.. macam2 azam yang dpt kita lihat dan dengar darpada orang di sekeliling kita. Mostly akan berazam utk memperbaiki diri dan amalan. Itulah titik pangkal azam sesiapapun.. persoalannya.. adakah akan tercapai cita2 dan azam tersebut? Atau hanya pada 3 jam pertama sahaja azam itu dilaksanakan? InsyaAllah.. boleh, kalau Allah menjadi matlamat anda!


-diri ini pun tak pernah sempurna-

MySpace